wtorek, 18 października 2016

Przegląd aplikacji: Chrome Experiments


mahjong, chrome experiments, galaxy, galaktyka realistyczna, kosmos, gwiazdy, gra mahjong, periodic table, układ okresowy online, online dj, music online, muzyka online, przeszłość, zabytki, historia, nauka angielskiego, angielski online, strony dla blogera, narzędzia dla blogera, google chrome web store























Pora na kolejną dawkę aplikacji, które udało mi się odnaleźć i przetestować w ostatnim czasie. Jak wiecie, jest to moje małe hobby :) Dzisiaj jednak nie będą to aplikacje z Google Web Store, ponieważ wzięłam pod lupę inną, całkiem ciekawą stronę, którą znalazłam przypadkowo. Mowa o Chrome Experiments, której poświęciłam dość sporo czasu, przeglądając poszczególne eksperymenty. W dzisiejszym tekście przedstawię Wam pięć, które naprawdę mi się spodobały.


Zobacz także:
Nauka angielskiego: Strony, które warto znać 
5 narzędzi dla blogera
Narzędzia ułatwiające życie


1. Galaktyka
Przyznam, że ta strona zaparła mi dech w piersiach! Spędziłam mnóstwo czasu podróżując po naszej galaktyce i czytając informacje o poszczególnych gwiazdach czy planetach. Można wybrać się w podróż, klikając przycisk odtwarzania znajdujący się w lewym, górnym rogu. Osobiście bardzo interesuję się astronomią, a ta aplikacja jest jedną z piękniejszych, które widziałam. Jeśli chcecie, przygotuję odrębny post o stronach nawiązujących do tej tematyki.




2. Mahjong
Chyba nie ma osoby, która nie zna tej gry, która przyznam, że mnie niesamowicie relaksuje :) W internecie można znaleźć dziesiątki gier Mahjong, każda z nich jest przedstawiona na swój sposób. Ta urzekła mnie efektami, grafiką i muzyką. Pamiętam, jak moja mama miała na komputerze Mahjong z cudowną muzyką i przyznam, że ta z chrome experiments jest podobnie urzekająca.




3. Układ okresowy
Strona przeznaczona raczej dla osób, które interesują się chemią lub się jej uczą. W ciekawy i estetyczny sposób przedstawia poszczególne pierwiastki z układu okresowego. Jedyna rzecz, która może być dla niektórych problemem: wymagana znajomość języka angielskiego.






4. Twórz muzykę
Weszłam na tę stronę z przekonaniem, że na pewno nie zagoszczę na niej zbyt długo. Jakże się myliłam! Przyznam, że poczułam się jak profesjonalny DJ i w sumie spodobało mi się to, co tam stworzyłam pomimo tego, że raczej nie słucham tego typu muzyki! :)







5. Podróż w przeszłość
Ta strona natomiast jest przeznaczona dla osób, które interesują się historią świata. Można tam znaleźć przeróżne zabytki, dawne przybory codziennego użytku, bronie, którymi posługiwali się dawniej wojownicy. Każda rzecz jest ciekawie opisana, niestety tutaj - podobnie jak w przypadku układu okresowego - wymagana jest znajomość angielskiego.





Mam w planach stworzyć także część drugą - dajcie znać, czy bylibyście zainteresowani :) Wydaje mi się, że jedną wadą niektórych stron jest to, że ładują się strasznie powoli! Jeśli ktoś ma szybki komputer - zazdroszczę. Koniecznie napiszcie, czy moje zestawienie przypadło Wam do gustu!