wtorek, 6 września 2016

Nauka angielskiego: Strony, które warto znać



























W jednym ze starszych postów wspomniałam Wam, że bardzo lubię wynajdywać i testować przeróżne narzędzia z Chrome Web Store. Wiele z nich okazuje się strzałem w dziesiątkę i służą mi po dzień dzisiejszy - jak np. momentum czy eye care. Postanowiłam, że od czasu do czasu będę się dzielić z Wami aplikacjami, które okażą się dla mnie praktyczne, będą ułatwieniem w codziennej organizacji, nauce lub rozwoju.
W dzisiejszym poście przedstawię strony dla osób, które chciałyby szlifować swój język angielski. Kiedyś zaprezentowałam Wam stronę Duolingo, którą poznałam właśnie dzięki sklepowi Google i która również jest bardzo dobrym miejscem, gdzie można ćwiczyć swój angielski (i nie tylko), ale dzisiaj poświęcę uwagę innym, równie świetnym narzędziom.



1. Skill Buildier Spelling 
Narzędzie, które służy do nauki poprawnej ortografii. Dzięki stworzonym listom możemy wykonywać testy z pisowni tych słówek, które sprawiają nam trudność. Mamy możliwość tworzenia własnych zestawień, są tam również przykładowe katalogi ze słowami sprawiającymi największy problem, jak np. because czy exceed. Za każdym razem, gdy zauważamy np. podczas czytania tekstu czy pisania wypracowania, że dane zagadnienie wywołuje u nas wewnętrzne rozdarcie, umieszczamy go na liście i pracujemy nad nim. Po jakimś czasie na pewno utrwali nam się w głowie jego pisownia i nie będzie sprawiać żadnego kłopotu.




2. Quill
Świetna strona do nauki gramatyki. Mamy do wykonania różnego rodzaju ćwiczenia, jak np. poprawienie błędów w tekście, czy napisanie w poprawnej formie podanych zdań.  Przyznam, że to nie jest łatwe zadanie, choć na początku takie się wydaje - no chyba, że ktoś zna naprawdę perfekcyjnie angielski :)




3. Vocabla
Vocabla jest bardzo dobrym narzędziem do nauki słówek. Mamy tam mnóstwo wyrazów, które pomogą nam wzbogacić słownictwo. Możemy spotkać takie, które używamy na co dzień, np. dentist, stairway, ale istnieją bardziej skomplikowane i - można rzec - wyszukane. Kategorii jest wiele, więc naprawdę polecam!




4. Edmantra 
Edmantra to strona, na której ćwiczymy głównie słówka i ich znaczenie. Umożliwia nam ćwiczenie wyrazów na poziomie egzaminów TOEFL, SAT i GRE, a dla tych, którzy uczą się poprzez zabawę jest dostępna gra w wisielca - przyznam, że to mnie najbardziej wciągnęło.






Czy skorzystacie z tych aplikacji? A może macie swoje, sprawdzone? Dajcie znać! :)