sobota, 23 stycznia 2016

5 narzędzi dla blogera

























Bycie blogerem to nie taka prosta sprawa - oprócz zdolności pisania dobrych tekstów trzeba także umiejętnie promować swoją stronę (nie mam tu na myśli żadnych obserwacji za obserwacje i komentarzy za komentarze).

Warto także zadbać o ogólny design bloga, a przede wszystkim o artykuły na nim zamieszczane. Piękne grafiki, czytelna czcionka i brak rozpraszaczy na pewno przyciągną czytelnika szybciej, niż wszechobecny chaos - choć wiadomo, że to tekst powinien sprawić, by został z nami na dłużej.

Na moim blogu pojawiły się do tej pory dwa krótkie teksty związane z blogowaniem - w jednym z nich wspomniałam o zaletach blogowania i czy warto to robić, a w drugim opisałam, co ja mu zawdzięczam. Dzisiaj natomiast przedstawię Wam kilka stron, które polecam każdemu, kto zaczyna (lub zaczął) swoją przygodę z blogiem. Sama z wielu z nich korzystam i mogę je Wam polecić :)


Monitoruj ruch na blogu z google analytics
Myślę, że google analytics to podstawa :) Strona na pewno znana przez większość osób działających w internecie, jest podstawą, jeśli chodzi o śledzenie działań użytkowników, ich zainteresowań, przedziału wiekowego, pochodzenia czy płci. Dzięki niej można ustalić liczbę wyświetleń danego dnia, jakie tematy są najchętniej czytane lub do kogo kierować teksty. 
Polecam również stronę monitori - jest to narzędzie, dzięki któremu dowiesz się, kto i kiedy wspomniał o Tobie w internecie :) 

Zrób sobie grafikę
Znam dwa darmowe miejsca online, jeśli chodzi o tworzenie ładnych grafik - jednym z nich jest canva, z którego sama korzystałam nie raz :) Strona jest bogata w wiele funkcji, ale jednocześnie bardzo prosta w obsłudze. Drugą propozycją jest easel.ly, która idealnie nadaje się do tworzenia wszelkich infografik, wykresów czy diagramów. 

Zadbaj o piękne zdjęcia  
Wielu blogerów robi sobie samodzielnie zdjęcia na bloga, ale nie każdy jest do tego zdolny - do tego potrzebny jest w miarę dobry sprzęt, pomysł albo umiejętności obsługiwania programów obrabiających zdjęcia. Z pomocą przychodzą nam banki zdjęć, z których sama korzystam :) ja osobiście przeważnie szukam na stocksnap, gdzie zawsze znajduję to, czego potrzebuję. Jeśli jednak pragniesz czegoś innego, polecam zajrzeć do świetnego wpisu na blogu One Little Smile o 42 bankach zdjęć :)

Skup się
Jeśli jesteś osobą, która nie może pracować ani przy ciszy, ani przy hałasie, to noisli będzie właśnie dla Ciebie. Aplikację odkryłam podczas moich poszukiwań w Google Chrome Store i dla mnie okazała się strzałem w dziesiątkę. Oferuje nam różne dźwięki natury, np. deszcz, trzask ognia, szum liści, krople wody, rozmowy w kafeterii i wiele innych, a najfajniejsze jest to, że można je ze sobą łączyć :) 

Dialog to podstawa
W komentarzach bloggera najbardziej denerwowało mnie to, że nie wiedziałam czy ktokolwiek kiedykolwiek odpowiedział mi na komentarz u niego zostawiony. Na moim blogu chcę mieć kontakt z czytelnikami, dlatego zainstalowałam sobie system disqus - teraz zawsze, gdy napiszę komentarz u kogoś, kto korzysta z disqus'a, przychodzi mi powiadomienie na odpowiedź i w ten sposób mogę nawiązać dialog z autorem bloga, a przecież dobry kontakt to podstawa :) O Disqusie szykuję odrębnego posta.


Mam nadzieję kochani, że choć jedna z zaproponowanych przeze mnie stron Wam się przyda :) Jeśli macie swoje miejsca, które bloger powinien znać - dzielcie się w komentarzach!