środa, 29 lipca 2015

Narzędzia ułatwiające życie


http://mariazygmunt.blogspot.com/2015/07/moje-ulubione-narzedzia.html





















Testowanie różnych aplikacji i narzędzi z Chrome Web Store to moje małe hobby i czuję ogromną satysfakcję, gdy znajduję coś, co jest dla mnie odpowiednie i ułatwia mi później życie. Dzisiaj podzielę się z wami pięcioma narzędziami, które należą do ulubieńców i znacznie mi pomagają w codziennym życiu. 







Lubię w nim to, że bezpośrednio łączy się również z kalendarzem na moim telefonie. Mogę w nim zapisywać moje plany na kolejne dni lub miesiące, ponadto wszystko jest wygodne w obsłudze. W parze z kalendarzem google polecam aplikację owl reminder. Służy ona jako przypominajka i po włączeniu przeglądarki pokazuje nam się kwadrat z przypomnieniem o nadchodzących zadaniach. 






Aplikacja przeznaczona do dbania o nasze oczy. Najpierw dostosowujesz czas pracy oraz czas przerwy (możesz użyć tych proponowanych przez aplikację jak np. 20 min. pracy/1 min. przerwy czy 30 min pracy/3 min przerwy. Możesz dostosować również swoje preferencje wybierając "custom"), a gdy upłyną w prawym dolnym dolny wyskakuje komunikat o przerwie. Po naciśnięciu przycisku na ekranie ukazuje się jedynie minutnik, który odlicza czas do końca przerwy. Dla mnie ta aplikacje jest świetna! Zauważyłam, że często gdy siedzę przy komputerze potrafię gapić się ekran naprawdę długo, a to narzędzie przypomina mi o tym, by dać chwilę odpocząć moim oczom.  






To jest chyba mój faworyt! Momentum zastępuje Twoją zwykłą stronę startową i pełni rolę przypominacza. Jak widzicie na zdjęciu powyżej, włączając przeglądarkę pojawia nam się zdjęcie losowego krajobrazu w tle (które się zmienia dość często), godzina oraz uprzejme przywitanie z naszą osobą. Pod spodem możesz wpisać najważniejsze zadanie do wykonania danego dnia. Tym sposobem za każdym razem, gdy pokazuje Ci się strona startowa widzisz to, co powinieneś zrobić. Ponadto w prawym rogu masz listę TO DO, czyli zadania mniej priorytetowe do wykonania. Gdy je wykonamy naciskamy kwadracik, po czym wykreśla się ono z listy, dołączając do zadań wykonanych ukazanych w prawym górnym rogu (patrz: zdjęcie). Poza tym jest tam również pogoda. W lewym górnym rogu masz wyszukiwarkę oraz linki (z tych dwóch raczej nie korzystam), a w lewym dolnym rogu informację o zdjęciu ukazanym w tle oraz ustawienia. Co jeszcze? Pod godziną i przywitaniem znajduje się motywujący cytat, co mi się bardzo podoba! Jeśli masz twittera jest opcja podzielenia się nim. 
Naprawdę świetna aplikacja, z której korzystam właściwie codziennie! :) Niesamowicie ułatwia mi życie. 






Niedawno odkryta przeze mnie aplikacja do planowania posiłków. Od kiedy sama sobie gotuję często poszukuję nowych przepisów i planuję sobie posiłki, by mieć nieco urozmaiconą dietę. Ta aplikacja na razie jest dla mnie naprawdę dobra! Można w niej ustalić swój plan posiłków, znaleźć dużo świetnych przepisów i zapisać te, które nam przypadły do gustu, tworzyć nawet z nich kolekcję. Poza tym możemy też stworzyć swoją listę zakupów. Jak dla mnie bomba!





Aplikacja, którą aktualnie testuję. Narzędzie służące do śledzenia naszej pracy. Ustawiamy tytuł naszego projectu, strony, na której będziemy pracować i czas pracy. Aplikacja odlicza nam czas, jednocześnie kontrolując to ile go poświęciliśmy na pracę, a ile na odpoczynek lub inne czynności (np. przeglądanie facebooka :D). Można też nie ustawiać projektu i aplikacja po prostu trackuje Twoje poczynania na komputerze. Całkiem dobra dla mnie, ponieważ motywuje mnie i wiem, ile czasu mniej więcej spędzam na tym, na czym nie powinnam. Aczkolwiek zobaczymy, czy okaże się strzałem w dziesiątkę. 




Jakie są Twoje ulubione aplikacje/narzędzia? Koniecznie napisz, chętnie przetestuję :) 






 Bokka - K&B